مجموعه ما شما را به خرید بهترین برنج عنبر بو خوزستان دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

قیمت برنج طارم جنوب کشور

آنچه در این مقاله می خوانید .....

فاکتورهای اساسی برای تعیین قیمت برنجنحوه قیمت گذاری انواع برنجبررسی تغییرات قیمت برنج در بازارآخرین قیمت برنج جنوب کشور
  • برنج ایرانی، از مرغوب ترین و بهترین برنج های جهان به حساب می آید که دارای طعم و عطر و قدی بی نظیر است. برنج جنوب از بهترین برنج های ایرانی است که خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. خوش طعم و خوش پخت است و برنجی مناسب برای فروش و صادرات به حساب می آید. در این مقاله می خواهیم به فاکتور های اساسی برای تعیین قیمت برنج طارم جنوب و انواع دیگر برنج ها بپردازیم.

    قیمت برنج طارم جنوب کشور

    فاکتورهای اساسی برای تعیین قیمت برنج

    فاکتورهای اساسی برای تعیین قیمت برنج برای تعیین قیمت برنج، عوامل و فاکتور هایی وجود دارد که باید به آن ها خوب توجه داشت. اگر به این نکات توجه کنید می توانید در هنگام خرید برنج نیز، محصولی با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید. این عوامل و فاکتور ها به شرح زیر می باشند:

    1 ) رنگ دانه های برنج: رنگ انواع برنج های ایرانی با هم دیگر متفاوت است اما با این حال برنج های خوب ایرانی همگی رنگی نیمه شفاف یا به عبارتی دیگر نیمه بلوری هستند ولی برنج های خارجی کدر رنگ می باشند.

    2 ) اندازه دانه: اصلی ترین و مهم ترین روش ارزیابی کیفی برای یک دانه برنج بر اساس طول و اندازه آن برنج انجام می شود. در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که برنج به سه نوع دانه بلند، متوسط و کوتاه دسته بندی می شود. نکته مهم و حائز اهمیت اینجا است که برنج دانه بلند و باریک بیشتر از دیگر مدل های برنج، مورد استقبال قرار می گیرد. ارزیابی هایی که در بازار خرید برنج انجام شده ابتدایی ترین روش برای خرید برنج در بین مردم را توجه به سایز برنج نشان می دهد.

    3 ) ظاهر دانه برنج: دانه های برنج از نظر ظاهر به دو دسته شفاف و گچی تقسیم بندی می شوند. بیشتر دانه های آسیب دیده ی برنج به رنگ گچی می باشند زیرا این نوع از دانه ها، آسیب پذیری بیشتری به نسبت سایر دسته ها دارند. دلیل این امر هم تراکم کمتر میزان نشاسته در بافت این نوع از برنج ها می باشد. به همین دلیل است که این دانه ها از سختی کافی برخوردار نیستند و در زمان پخت، بیشترین میزان آسیب پذیری را دارند.

    4 ) کیفیت پخت و کیفیت تغذیه ای برنج: پخت آسان برنج ارتباط مستقیم و موثری با میزان نشاسته و کیفیت آن دارد. بیشتر ارزش غذایی برنج در میزان کربوهیدرات های آن نهفته است و هر چقدر که میزان نشاسته و فیبر در آن بیشتر باشد آن برنج ارزش تغذیه ای بالاتری خواهد داشت.

    نحوه قیمت گذاری انواع برنج

    نحوه قیمت گذاری انواع برنج طبقه بندی برنج ها نیز بر نحوه قیمت گذاری آن ها موثر می باشند. این طبقه بندی ها بر اساس عوامل و مشخصات مختلف می باشد. یکی از طبقه بندی های برنج ها بر اساس سایز دانه های برنج ها می باشد. این دانه بندی ها به شرح زیر می باشد:

    1 ) برنج های دانه بلند: این نوع از برنج ها محکم و شفاف می باشند و پس از پخته شدن بسیار نرم شده و حجم و اندازه آن ها نیز افزایش پیدا می کند. این گونه از برنج ها بیشتر در کشور هایی مثل اندونزی و هندوستان یافت می شود.

    2 ) برنج های دانه متوسط: ظاهر این گونه از برنج ها نرم و کاملا سفید است و پس از پخته شدن، میزانی از نشاسته آن ها جدا و در آب محلول خواهد شد.

    3 ) برنج های دانه کوتاه یا گرد: ظاهر این گونه از برنج ها شباهت بسیار زیادی به نوع دانه متوسط برنج ها دارد با این فرق که اندازه دانه های برنج های گرد و دانه کوتاه، کوتاه تر است. کشور های اسپانیا، ژاپن و مصر بیشترین کشت را در عرصه کاشت این گونه برنج ها به خود اختصاص داده اند.

    4 ) انواع تجاری یا برنج های اصلاح نژاد شده: این رقم از برنج ها در پی قلمه زنی انواع و اقسام برنج های دانه بلند مرغوب با دیگر انواع غیر کیفی برنج ها حاصل می شود که نقاط قوت و ویژگی های مثبت برنج های دانه بلند و سایر انواع برنج را به صورت همزمان و پیوسته در خود دارد و معایب سایر رقم های برنج ها نیز در آن حذف شده است.

    علاوه بر اندازه دانه های برنج مواردی که در قسمت قبل گفته شد، از جمله ظاهر دانه های برنج، رنگ دانه و کیفیت پخت آن ها بر قیمت برنج اثرگذار خواهد بود. نکته دیگری که بر قیمت برنج تاثیر دارد نوع آن برنج می باشد. برنج های ایرانی دارای انواع زیر هستند:

    1 ) برنج هاشمی

    2 ) برنج صدری

    3 ) برنج طارم

    4 ) برنج علی کاظمی

    5 ) برنج شیرودی

    6 ) برنج فجر

    7 ) برنج خزر

    بررسی تغییرات قیمت برنج در بازار

    بررسی تغییرات قیمت برنج در بازار تغییرات قیمت برنج ها در بازار، با نوسانات قیمت کالا های دیگر همراه است. یعنی در زمانی که بیشتر کالاهای اساسی با تغییر قیمت مواجه می شوند. قیمت برنج نیز تغییر می کند. عامل دیگری که در تغییرات ارزش برنج در بازار داخلی تاثیر گذار است. میزان صادرات و واردات برنج می باشد. اگر این صادرات و واردات به صورت اصولی انجام نپذیرد، چرخه عرضه و تقاضا با مشکل مواجه خواهد شد بنابر این قیمت ها نیز افزایش خواهد یافت.

    عامل دیگری که بر قیمت برنج در بازار ایران اثر می گذارد، تولیدات برنج می باشد، اگر کشت محصول در سال با رونق و حاصلخیزی همراه باشد، قیمت آن نیز در بازار مناسب خواهد بود، اما اگر این این کشت نیاز کشور و صادرات را تامین نکند، بازار های برنج با کمبود روبه رو می شوند و قیمت آن ها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است برنج در این بازار ها نایاب شود. علاوه بر این ها نوع غالب برنجی که در بازار عرضه می گردد نیز بر قیمت های بازار تاثیر خواهد داشت.

    آخرین قیمت برنج جنوب کشور

    آخرین قیمت برنج جنوب کشور مجموعه برنجکار، مجموعه ای است که در زمینه فروش و صادرات انواع برنج عنبر بو و نیم دانه فعالیت می کند. این مجموعه بهترین برنج های ایرانی را از شمال و جنوب کشور به دست مشتریان می رساند. این مجموعه همیشه در تلاش بوده تا با کیفیت ترین محصولات خود را به سفره ی مشتریان خود بیاورد و با مناسب ترین قیمت به آن ها عرضه کند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت برنج جنوب کشور به سایت این مجموعه سر بزنید و با بهره گیری از متخصصان و مشاوران این سایت خریدی درجه یک و مطمئن داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مهوش نظرپور

    برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

    مشاوره و فروش

    مجموعه ما شما را به خرید بهترین برنج عنبر بو خوزستان دعوت می نماید.
    کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    0

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس بگیرید